CzechCrunch: O novinkách z naší skupiny, růstu diskontu a potenciálu chorvatského trhu

Pokračujeme v úspěšné expanzi na trhu komerčních nemovitostí. Naše portfolio jsme nedávno rozšířili o Galerii Bakar na okraji chorvatské Rijeky. Díky této akvizici stoupl počet našich nemovitostí na 64, s hodnoutou přesahující 13 miliard korun a pronajímatelnou plochou více než 314 metrů čtverečních. „Je to už naše druhá akvizice v Chorvatsku a potvrzuje se nám, že tamní trh má velký potenciál. Zaměřujeme se ale na retailové parky, které slouží místním, ne na ty, které jsou závislé na turistech,“ dodává pro CzechCrunch ke strategii Roman Latuske.

Význam diskontních řetězců v našem nemovitostním portfoliu

V našich retail parcích, Galerii Bakar nevyjímaje, hrají zásadní roli prodejci potravin a diskontní obchody. V období ekonomické nejistoty a rostoucí inflace se mnoho spotřebitelů obrací k levnějším alternativám, což diskontním obchodům přináší rekordní tržby. „Pepco nebo TEDi jsou nejrychleji rostoucí řetězce. Hlavní jsou ale potraviny, ty budou lidé kupovat vždy, i v krizi. Tato strategie se nám osvědčuje, věříme jí, potravináři tvoří téměř 40 procent našich nájemců. Zároveň platí, že každá nemovitost, kterou koupíme, musí okamžitě generovat peníze, sázíme na dlouhé nájemní smlouvy a všechny máme ošetřené inflačními doložkami,“ připomíná Radek Hladký, partner skupiny ZDR. 

Celý článek si můžete přečíst přímo na CzechCrunch. Dozvíte se v něm více o naší strategii a aktuálních číslech za všechy tři naše fondy. 


Zajímají vás další novinky z fungování našich fondů? V sekci Aktuality najdete vždy čerstvé informace. Přečíst si můžete například článek o tom, že jeden z našich rakouských retail parků vyrobí tolik elektřiny, jako 278 domácností spotřebuje za rok.