Komentář pro HN: Češi šetří a více nakupují v diskontech. Posilují tím retail parky
Maloobchod v Česku prochází obtížným obdobím, kdy jeho tržby klesají pod vlivem dlouhodobě vysoké inflace. Tento trend však neplatí pro všechny části maloobchodního trhu. V ekonomicky náročném období se ukazuje, že spotřebitelé ve větší míře vyhledávají cenově dostupnější zboží, což vede k expanzi a mírnému růstu diskontních prodejen.
Růst spotřebitelské důvěry a naše strategie
Navzdory přetrvávajícím rizikům v ekonomice a pomalejšímu návratu k inflačním cílům centrálních bank, spotřebitelská důvěra v posledních měsících roste. Podle analytiků z Oxford Economics by měl maloobchodní trh v příštím roce růst o 6,2 procenta.
V rámci skupiny ZDR Investments se primárně soustřeďíme na regionální retail parky diskontního charakteru s vysokým podílem prodejen potravin. "Naše strategie je dlouhodobě orientovaná. Základem je průměrná zůstatková délka všech našich aktuálně uzavřených nájemních smluv, která s více než šesti lety patří k nejdelším na trhu. Pokud k tomu přičtemi i fakt, že náš výnos za posledních pět let činí přibližně 50 procent, zatímco kumulativní míra inflace dosahuje kolem 34 procent, jasně se ukazuje, že nemovitosti v dlouhodobějším horizontu dokážou inflaci porazit, a to i v bezprecedentně vysokém inflačním období", komentoval pro Hospodářské noviny aktuální situaci na poli realitních fondů Roman Latuske, partner skupiny. Celý jeho komentář si můžete přečíst v původním článku.